Translate, kääntäjä, ترجمه

                                                    https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEghJI9b2fajB0RmOeq3mUMuM4UT3MMUsyxgUG4gddC6LUURw9zpanjNRMfINIZhPSp-WMf510ovA5dCusGTHTS1qHy0CkgTpBnPV6Whg2-QEFD6Y2FjdCefI71TNb44rt-hEYJ8-Fa6S7E/s1600/afshin_1.jpg
 شب موسیقی و هنر ۲۱.۲.۲۰۱۴ در سلو چگونه گذشت

بزمی گرم و خودمانی، همراه با گیتار افشین  اردلان شروع شد
 افشین با جملاتی کوتاه و چند دقیقه ای صحبت حاضرین را به دلگشتی فرا خواند
تا در آن هر کس رابطه ی خود را با موسیقی مروری نماید و بیاندیشد که چرا
گوش و دل به موسیقی میدهیم. افشین از جسارت لازم برای بیان احساسات انسان با
آواها، نت ها و صدا ها گفت. و اینکه ساختار ها نباید مانع این خواست و بیان احساس
انسانی با موسیقی شوند. «تجربه ی دنیایی جدید» همه ی هم و غم هنر است. 
و موسیقی نیز با وفاداری به «تکرار و تنوع و اتحاد» ما را از این تجربه دور نمیسازد
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjPlF9zHSNVP5SQeWMx5zplTt_w1v20egYdm68zoVGNBfsV0NIMQv1kK-Z3QfUnHRVnr-YCCq5SUjOP2IG2ZTzMHqBn5jUoIsgrGw7Bc8ZU6pI3HykQBt3h4XusBKBxelQqxGfxpr5qOIA/s1600/afshin_2.jpg 

افشین ادامه داد: با هم نواختن هنرمندان از فرهنگ های متفاوت و اینکه موزیسین ها بتوانند
بطور بالبداهه سازانه، بسازند و به همراه آواهای دیگران راه افتند را 
امروزه «ایمپرو وایز» مینامند و باید که هر هنرمندی که مینوازد و میخواند و میرقصد،
گاهگاهی همه ی کاغذ های نت چین شده  و ساختار و دستگاه ها را فراموش کند و خود، خود را
با موسیقی و رقص بیان نماید. همانگونه که هنر نقاشی اینگونه میکند. 

سپس افشین، حمید گرامی، مصطفی  نظام دوست و مهران  نظام دوست
در کنار هم نشستند و با صدای گرم حمید و گفت و شنود دو گیتار، 
دقایقی دلنشین و پر احساس را آفریدند.  همنوازی و هم نواختنی که
بیان احساس بود و نه آزمون دوری از ساختارها و قراردادها.
مهران در کنار این جوشش موسیقی، یکی از سروده های خود را دکلمه نمود

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_-r7XEWib9bN6lQU-jvh8LeFglgTJ34nZ0y85Oluie62xoj3Ldugc0wiR_D9TjNtVGYemKYOrctqd1oj6IWy0FsdcpFtYDueFs7MCR4qVXwvDBYsXnm2o_IvM1VtQbXvjyNY2KW5m5ok/s1600/afshin_3.jpg 

 مصطفی ترانه ای را با گیتار و صدای خود به حاضرین تقدیم کرد

سپس سهند از موسیقی رپ ایرانی گفت. رپ ایرانی را جوان اما دارای ریشه هایی در شعر سرایی و تکرار وزن قرائت  ایرانی دانست. از دید وی
هنوز بسیاری «رپ» را موسیقی نمیدانند. با اینحال رپ و هیپ هاپ توانسته اند بخش زیادی از مردم جهان را به تجربه های جدید و ابزاری نو برای بازگویی افکار و وقایع زندگی برسانند. در ایران رپپر ها همان خوانندگان رپ در زندانها بسر میبرند و کارشان زیر زمینی است.

سهند و مهران با هم گروه رپ «رد پا» را سامان داده اند و تازه هایی را زیر کار دارند. در گذشته، آنهنگام که منصور اسانلو زندانی بود، گروه «رد پا» برای محکومیت  حبس و رساندن صدای  منصور اسانلو به فنلاندیان در حضور خانم تاریا هالنن، رییس جمهور وقت فنلاند، قطعه ای را اجرا کرده اند.


برنامه ی بعدی  ایرانیان هلسینکی و حومه در همین صفحه اعلام خواهد شد
به امید دیدار